Skip to content Skip to footer

Πληροφορίες

Έχετε μια ερώτηση; Ρίξτε μια ματιά στις συχνές ερωτήσεις.

Οι μεγάλοι δάσκαλοι Σαολίν θεωρούν ότι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει κάποιος μία εξωτερική-δυναμική πολεμική τέχνη είναι η παιδική. Σε αυτήν την ηλικία θεωρούν ότι το παιδί θα έχει το μέγιστο δυνατό όφελος από την εξάσκηση του.

Ο ναός Σαολίν εκπαιδεύοντας μικρά παιδιά ήδη από τα πρώιμα χρόνια της δυναστείας Σονγκ 宋朝 (Sòng cháo 960 – 1279), έχει αναπτύξει και ταυτόχρονα εξειδικεύσει τη σωστή μέθοδο εκπαίδευσης μικρών παιδιών, βοηθώντας έτσι το παιδί να αντιληφθεί και να αναπτύξει πλειάδα ικανοτήτων τόσο στο σωματικό όσο και στο ψυχο-νοητικό επίπεδο όπως:

α) Πειθαρχία και σεβασμός
β) Υπομονή και επιμονή
γ) Ταχύτητα και δύναμη
δ) Κοινωνικοποίηση
ε) Ευλυγισία
 

Η πειθαρχία αναπτύσσεται αρχικά καθώς το παιδί διδάσκεται να εκτελεί την κάθε άσκηση με τον ακριβή τρόπο που του υποδεικνύεται. Περαιτέρω μαθαίνει να ακούει και να αντιδρά άμεσα στις εντολές, σεβασμό προς τον δάσκαλο και εκπαιδευτή αλλά και στους συμμαθητές του στοιχεία απολύτως απαραίτητα για την εξέλιξη του.

Η υπομονή και επιμονή από την συνεχή επανάληψη άλλων πιο εύκολων και άλλων πιο δύσκολων ασκήσεων βιώνοντας έτσι το ίδιο με το πέρασμα του χρόνου την βελτίωση του και την μη αποθαρρυντική αρχική απογοήτευση του όταν δεν το επιτυγχάνει.

Η ταχύτητα και η δύναμη στην σωστή αναλογία αναβλύζουν μέσα από την ελάχιστη κίνηση-ακινησία του, καθοριστικοί παράγοντες στην έκβαση μιας μάχης οποιασδήποτε μορφής.

Η κοινωνικοποίηση και δη η ορθή κοινωνικοποίηση, στην εποχή μας που τρέχει με ιλιγγιώδη ρυθμό, είναι απολύτως απαραίτητο να θεμελιώνεται και να οικοδομείται στην ευαίσθητη παιδική ηλικία προλαβαίνοντας και επιλύοντας θέματα-προβλήματα που θα εμφανίζονταν μελλοντικά σίγουρα στο παιδί.

Η ευλυγισία, το ζητούμενο για οποιοδήποτε παιδί οποιασδήποτε ηλικίας.

Παρατηρώντας τον άνθρωπο στο πέρασμα της ζωής του οι μοναχοί Σαολίν κατανόησαν ότι μεγαλώνοντας το σώμα σκληραίνει και γίνεται όλο και πιο δύσκαμπτο και ότι αυτή η διαδικασία οφείλετε να αναστραφεί στο βαθμό του δυνατού. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των μικρών παιδιών στο σύνολο σχεδόν των ασκήσεων σκοπό έχει να αναπτύξει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευλυγισία τους. Ευλυγισία που όταν αποκτάται σε μικρή ηλικία δύναται να τους συντροφεύει για πολλά χρόνια. Οι πολεμικές τέχνες Σαολίν εξειδικεύοντας στον ανώτατο βαθμό τον σκοπό αυτό δημιούργησε το σύστημα Τονγκ Τσι Κονγκ 童子功 (Tóng zǐ gōng) «Η δεξιότητα του παρθένου αγοριού» όπου η ευλυγισία που επιτυγχάνεται προσεγγίζει σχεδόν υπεράνθρωπες γωνίες ευκαμψίας.

Οι μεγάλοι δάσκαλοι Σαολίν θεωρούν ότι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει κάποιος μία εξωτερική-δυναμική πολεμική τέχνη είναι η παιδική. Σε αυτήν την ηλικία θεωρούν ότι το παιδί θα έχει το μέγιστο δυνατό όφελος από την εξάσκηση του.

Ο ναός Σαολίν εκπαιδεύοντας μικρά παιδιά ήδη από τα πρώιμα χρόνια της δυναστείας Σονγκ 宋朝 (Sòng cháo 960 – 1279), έχει αναπτύξει και ταυτόχρονα εξειδικεύσει τη σωστή μέθοδο εκπαίδευσης μικρών παιδιών, βοηθώντας έτσι το παιδί να αντιληφθεί και να αναπτύξει πλειάδα ικανοτήτων τόσο στο σωματικό όσο και στο ψυχο-νοητικό επίπεδο όπως:

α) Πειθαρχία και σεβασμός
β) Υπομονή και επιμονή
γ) Ταχύτητα και δύναμη
δ) Κοινωνικοποίηση
ε) Ευλυγισία
 

Η πειθαρχία αναπτύσσεται αρχικά καθώς το παιδί διδάσκεται να εκτελεί την κάθε άσκηση με τον ακριβή τρόπο που του υποδεικνύεται. Περαιτέρω μαθαίνει να ακούει και να αντιδρά άμεσα στις εντολές, σεβασμό προς τον δάσκαλο και εκπαιδευτή αλλά και στους συμμαθητές του στοιχεία απολύτως απαραίτητα για την εξέλιξη του.

Η υπομονή και επιμονή από την συνεχή επανάληψη άλλων πιο εύκολων και άλλων πιο δύσκολων ασκήσεων βιώνοντας έτσι το ίδιο με το πέρασμα του χρόνου την βελτίωση του και την μη αποθαρρυντική αρχική απογοήτευση του όταν δεν το επιτυγχάνει.

Η ταχύτητα και η δύναμη στην σωστή αναλογία αναβλύζουν μέσα από την ελάχιστη κίνηση-ακινησία του, καθοριστικοί παράγοντες στην έκβαση μιας μάχης οποιασδήποτε μορφής.

Η κοινωνικοποίηση και δη η ορθή κοινωνικοποίηση, στην εποχή μας που τρέχει με ιλιγγιώδη ρυθμό, είναι απολύτως απαραίτητο να θεμελιώνεται και να οικοδομείται στην ευαίσθητη παιδική ηλικία προλαβαίνοντας και επιλύοντας θέματα-προβλήματα που θα εμφανίζονταν μελλοντικά σίγουρα στο παιδί.

Η ευλυγισία, το ζητούμενο για οποιοδήποτε παιδί οποιασδήποτε ηλικίας.

Παρατηρώντας τον άνθρωπο στο πέρασμα της ζωής του οι μοναχοί Σαολίν κατανόησαν ότι μεγαλώνοντας το σώμα σκληραίνει και γίνεται όλο και πιο δύσκαμπτο και ότι αυτή η διαδικασία οφείλετε να αναστραφεί στο βαθμό του δυνατού. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των μικρών παιδιών στο σύνολο σχεδόν των ασκήσεων σκοπό έχει να αναπτύξει στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευλυγισία τους. Ευλυγισία που όταν αποκτάται σε μικρή ηλικία δύναται να τους συντροφεύει για πολλά χρόνια. Οι πολεμικές τέχνες Σαολίν εξειδικεύοντας στον ανώτατο βαθμό τον σκοπό αυτό δημιούργησε το σύστημα Τονγκ Τσι Κονγκ 童子功 (Tóng zǐ gōng) «Η δεξιότητα του παρθένου αγοριού» όπου η ευλυγισία που επιτυγχάνεται προσεγγίζει σχεδόν υπεράνθρωπες γωνίες ευκαμψίας.

Η ένωσή μας πραγματοποιεί σε τακτικά χρονικά διαστήματα ταξίδια στην Κίνα. Ο Έλληνας δάσκαλος Μιάο Ντιέν ανταποκρινόμενος σε κάλεσμα του δασκάλου του Γιάν Άο ταξιδεύει με μαθητές – των σχολών μας και όχι μόνο – που επιθυμούν να μας ακολουθήσουν στην Κίνα για χρονικό διάστημα πέρα των δεκαπέντε ημερών.

Βασικός σκοπός των ταξιδιών αυτών είναι η εξάσκηση στο Σαολίν Κονγκ Φου στο ναό Σαολίν. Ο δάσκαλος Μιάο Ντιέν εκτός της σύνδεσής του με το ναό Σαολίν εξασφάλισε και μέσω του δασκάλου αλλά και φίλων του αυτόνομο οίκημα διαμονής και εξάσκησης.

Το επίπεδο εκπαίδευσης που είναι υπεύθυνος ο μεγάλος δάσκαλος Γιάν Άο είναι εξαιρετικά υψηλό και εξασφαλίζεται η ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση που χρειάζεται για την αφοσιωμένη και συνεχή εξάσκηση του μαθητή. Ταυτόχρονα και με γνώμονα το ότι ο μαθητής έχει και την ιδιότητα του περιηγητή διοργανώνονται σημαντικός αριθμός επισκέψεων όπου εκτός από την κυρίαρχη επίσκεψη στο ναό Σαολίν και την ιστορία του (μέσα από τα μάτια και την καρδιά του δασκάλου Μιάο Ντιέν) πραγματοποιούνται και επισκέψεις σε σημαντικότατα τουριστικά αξιοθέατα της Κίνας. Δείτε εδώ πρόσφατο ταξίδι μας στην Κίνα

Όλοι μας έχουμε θαυμάσει παιδιά, εφήβους και νέους να εξασκούνται σε δυναμικές μορφές – βαθμιαία αυξανόμενης δυσκολίας – Σαολίν. Ταυτόχρονα γεννάται η ερώτηση «ο δυναμικός άνθρωπος στην ηλικία των 40-50 ετών, αλλά και ο λίγο μεγαλύτερος στην ηλικία των 50-60-70 ετών μπορεί να ωφεληθεί ασκούμενος στο Σαολίν;».

Διδασκόμενοι από το ιστορικό παρελθόν της μονής παραδοσιακά η είσοδος μαθητών στη μονή Σαολίν γίνονταν στην παιδική ηλικία και συχνά παρέμεναν εκεί ως τα βαθιά γεράματα τους. Στις μικρότερες ηλικίες εξασκούνταν στο «Εξωτερικό-σκληρό» ενώ στις μεγαλύτερες σε «Εσωτερικό-μαλακό» Σαολίν και αυτό οι απαιτήσεις-ικανότητες του σώματος ποικίλουν με το πέρασμα του χρόνου.

Επικεντρωνόμενοι στα βέλτιστα αποτελέσματα στην υγιεία ο ασκούμενος διδάσκεται αρχικά Τσι Κονγκ 气功 (Qì gōng) «Καλλιέργεια ζωτικής ενέργειας». Μορφές που ο συντονισμός κίνησης και αναπνοής στόχο έχει την δυναμική ευλυγισία και την ευεξία του ασκούμενου σε βάθος χρόνου.

Τις τελευταίες δεκαετίες ο ασκούμενος στην Δύση έχει γοητευθεί από την κινεζική πολεμική τέχνη Τάι Τζι Τσουάν 太极拳 (Tài jí quán) η οποία προάγει σε εξαιρετικό βαθμό τον νευρομυικό συντονισμό και την μνήμη του ασκούμενου. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι το Σαολίν Ζόου Τσουάν 柔拳 (Róu quán) «Η εύπλαστη γροθιά» θεωρείται «ο πρόγονος των εσωτερικών πολεμικών τεχνών», γνωστό επίσης και ως Σαολίν Τάι Τζι 少林太极 (Shàolín tài jí). Οι κινήσεις της μορφής με τις υψηλές και τις χαμηλές στάσεις οι οποίες εκτελούνται σε αργό ρυθμό, είναι ειδικά ευνοϊκές για τους ανθρώπους μεσαίας ηλικίας αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας.

Αξιοσημείωτα Τσι Κονγκ:

Πα Τουάν Τζιν 八段锦 (Bā duàn jǐn) «Τα οκτώ κομμάτια μεταξιού»,

Γι Τζιν Τζινγκ 易筋经 (Yì jīn jīng) «Πραγματεία αλλαγής μυών/τενόντων»,

Σι Σουέι Τζινγκ 洗髓经 (Xǐ suǐ jīng) «Πραγματεία καθαρισμού μυελού/εγκεφάλου».

Όλοι μας έχουμε θαυμάσει παιδιά, εφήβους και νέους να εξασκούνται σε δυναμικές μορφές – βαθμιαία αυξανόμενης δυσκολίας – Σαολίν. Ταυτόχρονα γεννάται η ερώτηση «ο δυναμικός άνθρωπος στην ηλικία των 40-50 ετών, αλλά και ο λίγο μεγαλύτερος στην ηλικία των 50-60-70 ετών μπορεί να ωφεληθεί ασκούμενος στο Σαολίν;».

Διδασκόμενοι από το ιστορικό παρελθόν της μονής παραδοσιακά η είσοδος μαθητών στη μονή Σαολίν γίνονταν στην παιδική ηλικία και συχνά παρέμεναν εκεί ως τα βαθιά γεράματα τους. Στις μικρότερες ηλικίες εξασκούνταν στο «Εξωτερικό-σκληρό» ενώ στις μεγαλύτερες σε «Εσωτερικό-μαλακό» Σαολίν και αυτό οι απαιτήσεις-ικανότητες του σώματος ποικίλουν με το πέρασμα του χρόνου.

Επικεντρωνόμενοι στα βέλτιστα αποτελέσματα στην υγιεία ο ασκούμενος διδάσκεται αρχικά Τσι Κονγκ 气功 (Qì gōng) «Καλλιέργεια ζωτικής ενέργειας». Μορφές που ο συντονισμός κίνησης και αναπνοής στόχο έχει την δυναμική ευλυγισία και την ευεξία του ασκούμενου σε βάθος χρόνου.

Τις τελευταίες δεκαετίες ο ασκούμενος στην Δύση έχει γοητευθεί από την κινεζική πολεμική τέχνη Τάι Τζι Τσουάν 太极拳 (Tài jí quán) η οποία προάγει σε εξαιρετικό βαθμό τον νευρομυικό συντονισμό και την μνήμη του ασκούμενου. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι το Σαολίν Ζόου Τσουάν 柔拳 (Róu quán) «Η εύπλαστη γροθιά» θεωρείται «ο πρόγονος των εσωτερικών πολεμικών τεχνών», γνωστό επίσης και ως Σαολίν Τάι Τζι 少林太极 (Shàolín tài jí). Οι κινήσεις της μορφής με τις υψηλές και τις χαμηλές στάσεις οι οποίες εκτελούνται σε αργό ρυθμό, είναι ειδικά ευνοϊκές για τους ανθρώπους μεσαίας ηλικίας αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας.

Αξιοσημείωτα Τσι Κονγκ:

Πα Τουάν Τζιν 八段锦 (Bā duàn jǐn) «Τα οκτώ κομμάτια μεταξιού»,

Γι Τζιν Τζινγκ 易筋经 (Yì jīn jīng) «Πραγματεία αλλαγής μυών/τενόντων»,

Σι Σουέι Τζινγκ 洗髓经 (Xǐ suǐ jīng) «Πραγματεία καθαρισμού μυελού/εγκεφάλου».

Αρχαίοι χρόνοι:

Η μονή Σαολίν ιδρύθηκε το 495 μ.Χ. Πολύ σύντομα οι μοναχοί άρχισαν να εξασκούνται στις πολεμικές τέχνες με την καθοδήγηση ηγούμενων που είχαν υπάρξει υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί. Η άφιξη του Ινδού μοναχού Μπόντι Ντάρμα (Ταμό στην κινεζική) έθεσε ουσιαστικά τα θεμέλια τόσο του Βουδισμού Τσαν («Ζεν» στην ιαπωνική γλώσσα) όσο και του ορθού τρόπου εξάσκησης των μοναχών στις πολεμικές τέχνες και τον διαλογισμό. Η εξάσκηση στις πολεμικές τέχνες ήταν που βοήθησαν καθοριστικά τους μοναχούς στην απόκρουση άγριων ζώων και ληστών που λυμαίνονταν τις περιοχές γύρω από τη μονή, καθώς και στήριξαν διαχρονικά τις δυναστείες της Κίνας όταν ο αυτοκράτορας ζητούσε την βοήθεια της μονής Σαολίν στην απόκρουση εισβολέων. Το τελευταίο ακριβώς ήταν που έκανε διάσημο το όνομα Σαολίν σε ολόκληρη την Κίνα, φήμη η οποία παραμένει φωτεινή και αψεγάδιαστη ως την σύγχρονη εποχή.

Σήμερα:

Στη μονή Σαολίν συνυπάρχουν δύο τάγματα. Το πρώτο τάγμα, των μελετητών Βουδιστών όπου οι κανόνες διαβίωσης (250 συνολικά) είναι αυστηροί και καθορισμένοι όπως: φυτοφαγία, αγαμία και συνεχή μελέτη του Βουδισμού Τσαν και είναι οι μόνοι που θεωρούνται ως πλήρως χειροτονημένοι μοναχοί.

Το δεύτερο τάγμα των μάχιμων μοναχών όπου οι κανόνες διαβίωσης είναι 5 συνολικά, όπου η φυτοφαγία είναι κατ΄επιλογήν, έχουν δικαίωμα στο γάμο, μελετούν τον βουδισμό αλλά πρωταρχικό μέλημα τους είναι η συνεχή εξάσκηση των πολεμικών τεχνών Σαολίν καθώς είναι αποκλειστικά επιφορτισμένοι με τη διάδοση τους παγκοσμίως δρώντας ως γέφυρα της μονής με τον έξω κόσμο. Μοναχοί για τη θέση τους στην μονή και κοσμικοί για την θέση τους στον κόσμο. Σαφέστατα δεν θεωρούνται ως πλήρως χειροτονημένοι μοναχοί.

Μόνο οι πολύ υψηλά καταρτισμένοι στο βουδισμό Τσαν μάχιμοι μοναχοί λαμβάνουν παράλληλα και διοικητικά καθήκοντα ηγεσίας μονής χωρίς όμως αυτό να παρακάμπτει σε τίποτα απολύτως τα κύρια καθήκοντα τους. Η διάδοση του βουδισμού αποτελεί καθήκον μόνο των μελετητών και είναι αυτοί που επιτελούν επίσημα αυτή την αποστολή.

Ο μεγάλος δάσκαλος Γιάν Άο φέρει την αναγνώριση του μάχιμου μοναχού Σαολίν, αποτελεί γνήσιος θεματοφύλακας της παράδοσης Σαολίν.

Ακολουθώντας το τάγμα των μάχιμων μοναχών του δασκάλου μας Γιάν Άο η ένωση «Αίθουσα της πυγμαχίας Σαολίν του Γιάν Άο» είναι επιφορτισμένη με την ορθή διάδοση του πολιτισμού Σαολίν όπως πολεμική κατάρτιση, ιστορία, φιλοσοφία, διαλογισμό αλλά δεν είναι με την διδασκαλία του Βουδισμού.

Έχετε μια ερώτηση; Στείλτε μας ένα μήνυμα!

    Θα μας βρείτε

    Αθήνα:

    • Ιπποδάμειας 79, Ίλιον
      Μιάο Ντιέν 妙滇 (Miào diān) 694 0075311
    • Ιάσονος Μαράτου 14, Ζωγράφου
      Καναβός Ιωάννης 697 3965266

    Θεσσαλονίκη:

    • Νικ. Γερμανού 1, κτήριο ΧΑΝΘ, αίθουσα 4
      Μπαρμπόπουλος Παναγιώτης 697 7120206

    Ικαρία:                                 

    • Καραβόσταμο, αίθουσα πολιτιστικού κέντρου Καβουριάρης Βασίλης 698 8995104

    Paris: 

    • SalleALoRS 5 rue Paul Dukas 75012 Patrick Do Chao +33 782905127

    Dijon:

    • Gymnase Mirande, 30 rue de Mirande
      Christophe Cruz 06 61 33 62 97

    Zurich: 

    • Thanasis Gketsis +41 764740310
    Languages »