Menu
A+ A A-

Έγχρωμη τοιχογραφία Σαολίν 少林彩色壁画 (Shàolín Cǎisè bìhuà)

shaolin-painting-baiyidian

清朝后期,随着社会的动荡,清廷已自顾不暇,雍乾时期禁教的高压政策到道光时已大为消弱。但寺僧仍惧怕清廷追究,所以秘密习武到道光初仍沿袭不变。道光八年(1828年)三月,满族大员麟庆代巡抚杨海梁祭中岳,3月25日,麟庆走马至少林寺,在参观了少林寺后,因久闻少林武功名冠天下,遂让寺主僧组织武僧为之演武。寺主僧见麟庆为满族大官,又因清廷禁止聚众习武,于是矢口否认寺僧练武。麟庆听后,立即明白寺主僧是惧怕清廷的追究,于是对少林寺僧习武作出了具有定性意义的解答:“谕以少林拳勇,自昔有闻,只在谨守清规,保护名山,正不必打诳语。”(麟庆《鸿雪因缘图记·少林校拳》)寺主僧在听了麟庆这种平反式的话语后才放心。于是,主僧挑选功夫高超的武僧在紧那罗殿前为麟庆进行表演。麟庆在看了武僧表演后赞道:“熊经鸟伸,果然矫捷。”(《鸿雪因缘图记·少林校拳》)寺僧为麟庆所举行的演武活动,是自康熙后期至道光初在少林寺内唯一可查的公开的大型演武活动。自麟庆对少林武僧演武“正名”后,再加上清朝对聚众习武的限制的放宽,少林寺自道光后期便公开了其自雍正时“夜演武略”的秘密。清道光二十六年(1846年)立的《西来堂志善碑》记载的武僧湛声等习武的历程可证: “余自祝发禅门,禀师教之重,修弟子之职,昼习经典,夜演武略,亦祗恪守,少林宗风,修文不废武备耳!”白衣殿壁画 。壁画均系晚清绘制,出自民间无名氏艺人之手。北壁绘的是清朝大臣麟庆巡视少林寺时观看寺僧徒手作拳术表演的场面 。

Στην αρχή της δυναστείας Τσινγκ 清朝 (Qīng cháo 1644 - 1911), ο πρώτος αυτοκράτορας της δυναστείας ο Σουίν Τσου 顺治帝 (Shùn zhì dì 1638 - 1661), απαγόρευσε την εξάσκηση των πολεμικών τεχνών από τους πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα.

Το έτος 1722, ο τρίτος αυτοκράτορας της δυναστείας Τσινγκ, ο Γιούνγκ Τσενγκ 雍正帝 (Yōng zhèng dì 1678 - 1735), ο οποίος όταν ήταν νέος πέρασε δύο χρόνια μελετώντας στο νότιο μοναστήρι Σαολίν, παρέτεινε την καταστολή των πολεμικών τεχνών μόνο για τους μοναχούς Σαολίν. Μια πιθανή εξήγηση για αυτό ήταν, ότι ενώ βρισκόταν στο μοναστήρι κατάλαβε ότι οι μάχιμοι μοναχοί ίσως αποτελούσαν απειλή, λόγω των δεξιοτήτων τους στην μάχη και ότι κάποιοι από το μοναστήρι συνδέονταν σε μεγάλο βαθμό με την προηγούμενη δυναστεία Μινγκ (1368 - 1644).

Στις 25 Μαρτίου του έτους 1828, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του αυτοκράτορα Ντάο Κουάνγκ 道光帝 (Dào guāng dì 1782 - 1850), ένας εξέχων αξιωματικός της δυναστείας Τσινγκ, ο Λιν Τσινγκ 麟庆 (Lín qìng 1791 - 1846), ενθουσιασμένος με το Σαολίν Κουνγκ Φου, γνώριζε ότι οι μοναχοί εξακολουθούσαν να εκπαιδεύονται στις πολεμικές τέχνες παρά την απαγόρευση από τη δυναστεία Τσινγκ. Επισκεπτόμενος το μοναστήρι εξέφρασε την επιθυμία του να δει τις διάσημες πολεμικές τέχνες των μοναχών Σαολίν. Ο ηγούμενος αρνήθηκε οποιαδήποτε γνώση πολεμικών τεχνών από φόβο για την κυβερνητική απαγόρευση. Ο Λιν Τσινγκ αντιλαμβανόμενος το φόβο του είπε: "Το Σαολίν Κουνγκ Φου είναι διάσημο για τη δύναμη και την πειθαρχία του και είναι γνωστό σε όλη την Κίνα ότι ασκείται μόνο για την προστασία του μοναστηριού". Τελικά η διαβεβαίωση του Λιν Τσινγκ καθησύχασε τον ηγούμενο και επέλεξε τους καλύτερους μοναχούς για σε μια επίδειξη έξω από την αίθουσα Τζιν Να Λούο του μοναστηριού. Στην επίδειξη αυτή οι τεχνικές άοπλης μάχης επισκίασαν τις αρχαίες μεθόδους κονταριού του μοναστηριού και αντί μιας επίδειξης με όπλα, ο διακεκριμένος φιλοξενούμενος εντυπωσιάστηκε από μια επίδειξη της πάλης Σαολίν. Αυτή η επίδειξη ήταν η μόνη δημόσια επίδειξη πολεμικών τεχνών Σαολίν που καταγράφηκε από την εποχή του αυτοκράτορα Κανγκ Σι 康熙帝 (Kāng xī dì 1654 - 1722).

Το έτος 1846 δημοσιοποιήθηκε ένας απολογισμός της επίσκεψης του στρατηγού Λιν Τσινγκ στο μοναστήρι Σαολίν. Ο απολογισμός συνοδεύθηκε από μια ξυλογραφία που απεικονίζει τους μοναχούς Σαολίν να παρουσιάζουν μαχητικές τεχνικές και τον ηλικιωμένο ηγούμενο να παραμένει σε συνεδρίαση προσέχοντας την απόδοση των μάχιμων μοναχών. Ο στρατηγός της δυναστείας Τσινγκ, ο Λιν Τσινγκ εμφανίζεται στην εικόνα επίσης.

lin-qing-paintingΜετά την επίσκεψη του Λιν Τσινγκ της δυναστείας Τσινγκ, μια είδηση έφτασε στο μοναστήρι, ότι η τοπική κυβέρνηση επρόκειτο να ερευνήσει το θέμα. Αυτό τρόμαξε το μοναστήρι και αρκετοί μάχιμοι μοναχοί υποχώρησαν στο μοναστήρι Σι Γκουό 诗果寺 (Shī guǒ sì), ένα μικρό μοναστήρι που συνδεόταν με τη μονή Σαολίν και που αργότερα εργάστηκε για τη διατήρηση των πολεμικών τεχνών Σαολίν. Μεταξύ των μοναχών που υποχώρησαν στο μικρό μοναστήρι ήταν και οι Χάι Φα 海发 (Hǎi fā) και Τσαν Μο 湛摩 (Zhàn mó).

Αργότερα στο μοναστήρι, δημιουργήθηκε μια τοιχογραφία στην αίθουσα Μπάι Γι 白衣殿 (Bái yī diàn) "Η λευκή αίθουσα των μανδυών" που απεικονίζει την επίσκεψη του Λιν Τσινγκ, ο οποίος παρακολουθεί την εξάσκηση των μοναχών και η οποία σώζεται έως σήμερα. Στην τοιχογραφία απεικονίζονται πραγματικά πρόσωπα των μοναχών που εξασκούν βασικές πολεμικές τεχνικές του μοναστηριού Σαολίν. Μεταξύ των μοναχών που απεικονίζονται στην τοιχογραφία, είναι και ο θρυλικός μοναχός Τσαν Τζου 湛举 (Zhàn jǔ).

Πηγή: "Η παράδοση Σαολίν - Το χρονικό μιας αρχαίας κληρονομιάς", του δασκάλου Μιάο Ντιέν 妙滇 (Miào diān).

Η παράδοση Σαολίν 少林相传 (Shàolín xiāng chuán)

Aπαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση ή αναμετάδοση ή διασκευή και αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή ηχογραφικό του παρόντος έργου ή μέρος αυτού, χωρίς την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ έγγραφη άδεια του ΕΚΔΟΤΗ και του ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗ. Νόμος 2121/1993 και Κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Δείγμα της ψηφιακής έκδοσης "Η Παράδοση Σαολίν" διατίθεται εδώ.

FaLang translation system by Faboba

Επικοινωνια:

Shaolin Temple Secular Disciple's Union in Greece
Ελληνική Ένωση Κοσμικών Αποστόλων του Ναού Σαολίν

Αθήνα:

Ιπποδάμειας 79 Ίλιον 
Μιάο Ντιέν 妙滇 (Miào diān) 210 2693754 - 694 0075311

Ιάσονος Μαράτου 14 Ζωγράφου
Ιωάννης Καναβός 697 3965266

Θεσσαλονίκη:

Καθολικών 4 (κέντρο, περιοχή Βαλαωρίτου)
Μπαρμπόπουλος Παναγιώτης 690 8769274

Copyright

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας www.chanwushaolin.org.gr, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της σχολής "Ελληνική Ένωση Κοσμικών Αποστόλων του Nαού Σαολίν".